lortmaja

Jag är både glad och ledsen idag

Publicerad 2014-05-26 09:17:48 i Allmänt,

Idag är jag glad för att Socialdemokraterna och Miljöparitet står stadiga i Sverige och i EU-valet i Sverige. Humana partier som står för mänskliga värden och inte gör skillnad på om du är svart eller vit eller någonting mittemellan. Jag är fantastiskt glad över att F! har fått så mycket väljarstöd och fått in foten i EU. Det känns skönt att dessa partier visar framfötterna, när högerextreminismen sprider sig. Jag blev faktiskt så ledsen att jag grät, när jag såg hur Sverigedemokraterna vann så mycket mark och hur liknande och mer högerextrema partier fick farligt många röster i övriga Europa. Det oroar mig. Djupt.
 
Tillsammans utgör vi 100 % av Sveriges röster och tillsammans är vi många, många fler som inte vill ha rasistiska partier i vare sig riksdag, regering eller inom den kommunala politiken. Tillsammans kan vi vända det här, genom att prata om det och genom att rösta. Rösten är vår makt. Det är vi som har makten att påverka vilket Sverige och vilken värld vi vill ha. 49 % röstade och 51 % gjorde det inte. I ett Sverige och Europa där rasistiska partier rider på vågen av att så många inte röstar, blir alla röster viktiga. Min röst. Din röst. Det är vi som har makten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela