lortmaja

Jag stannar hemma och äter lemon curd-paj istället.

Publicerad 2014-05-20 20:40:00 i Allmänt,

 Idag bakade jag en lemon curd-paj med maränger för första gången - oj, oj, oj vad god den blev! Så god att jag kände att jag hellre ville stanna hemma med min paj, än att gå på kvällens yoga-pass, trots att det var sista gången för terminen och allt. Men jag fick såklart dåligt samvete över att jag ens tänkte tanken. Borde jag inte gå ändå, när det är sista gången och allt? Och mina jobbarkompisar är ju där och räknar med att jag kommer. Yoga-läraren kanske blir ledsen och tar det personligt? Jag sade ju "vi ses på tisdag!", när vi sprang på varandra i söndags. Drog täcket över huvudet och grubblande en stund. Kom fram till att pajen vägde tyngre än yogan ikväll. Så nu sitter jag här och njuter av min paj istället! Ringde sedan Linkan och berättade om mitt beslut, för jag visste att jag skulle få hennes stöd - och det fick jag såklart! Så nu tänker jag ägna kvällen åt att äta lite mer paj och se en serie. Bara för att jag kan!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela