lortmaja

som jag babblade...

Publicerad 2014-05-12 07:56:00 i Allmänt,

Igår följde jag med S och slog lite bollar, som man säger på golfspråk. Det var första gången jag provade på golf och med S som pedagogiskt visade hur jag skulle göra och tänka, gick det faktiskt ganska bra! Trodde inte att jag skulle tycka att det var kul, men det gjorde jag. Mycket teknik och mentalt tänk i golf. Och dyrt såklart. S hade köpt sin bag med klubbor på rea och då kostade den 6000 kr. Men golfar man ofta är det såklart värt det.
 
I övrigt är den positiva nyheten att jag pratade som aldrig förr i lördags och en bit in på söndagen. Den tråkiga nyheten är att det edan tog det stopp. Igen. Det var ju inte så konstigt med tanke på min situation, så jag vet inte varför jag kände mig så otroligt nedslagen och besviken, när jag fick återgå till min tystnad igen.. Borde ju ha förstått att jag inte bara kan köra på, men det var ju så SKÖNT att få prata igen och träffa en vän och bara babbla lite. Jag kände mig liksom hel igen, befriad av orden som flödade ur mig. Jag tyckte ändå att jag tänkte på att inte prata så mycket, men såhär i efterhand var jag nog inte så noggrann. Inser att det kommer krävas mycket disciplin från min sida, för att inte hamna i den där fällan igen, där jag bara kör på. Har inte kommit fram till hur jag ska tänka kring att styra mitt tal, men jag får klura på det. Har ju tid att göra det, så att säga. Suck. Nu måste jag ta nya tag och hitta motivationen och målmedvetenheten igen. Inte helt lätt, men det måste gå. Det ska gå. Det kommer gå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela