lortmaja

Små rum

Publicerad 2014-11-05 18:22:56 i Allmänt,

Det är konstigt. Vissa dagar hjälper det mer att skriva här, än att skriva dagbok. Eftersom jag inte vill skriva saker rakt ut här blir det mer bildspråk, vilket ger mig ytterligare perspektiv på det som jag redan uttalat i mina tankar, men inte fått ordning på. Idag är en sådan dag. Fortfarande krasslig och lite halvdeppig. Antar att det går hand i hand. Tänker på hur saker har blivit. Hur de hade kunnat bli, om jag och du hade haft verktyg att agera annorlunda tidigare. Varit tydligare. Med våra hjärtan. Ibland lär livet en så dyra läxor. Lärorika och krävande. Och det kan göra mig ledsen ibland, att det blev som det blev. Att förmågan att göra på annat sätt inte fanns då. Att det kommer åt mig ibland nu med. Jag har ju lärt mig nu och det kostade mycket, så varför ska du göra dig påmind? Onödigt. Lyssnar på "Små rum" med Lisa Nilsson och försöker förstå den vilsna, förvirrade flickan inom mig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela