lortmaja

Citat från hemmet på ön

Publicerad 2014-10-14 09:25:43 i Allmänt,

 Eftersom mamma fyllde 60 år var det mycket hysch pysch (stavas det så?), så när jag kom hem samlade pappa mig och min bror i pannrummet för att prata ostört om upplägget för 60-årsfesten. Vi pratade presenter och hur de skulle presenteras, varpå pappa säger på fullaste allvar: 
 
"Jamen jag kan snacka lite innan vi ger presenten. Jag kan prata fritt från hjärtat när jag har druckit lite vin va..."  
 
Mormor som är den ängsligaste av oss alla med den genen berättar att hon skulle lägga sig och vila medan mamma gick ut på promenad. När mormor vaknar igen, blir hon så orolig över att mamma inte har kommit hem igen, så hon ringer mammas mobil. 
 
"...och när hon svarade så lät hon så anfådd, så jag tänkte att hon hade blivit kidnappad" 
 
Ett annat exempel på hennes oro, var när min morbror berättade att han hade börjat med LCHF. Direkt undrar mormor varför. Min morbror svarar att han vill testa och se om kroppen mår bättre av det. Mormor anar direkt onåd och frågar om han mår dåligt. Nej, svarar min morbror tålmodigt men med vissa sammanbitenhet. Han förklarar att han bara vill se hur kroppen reagerar på den maten. "Alltså mår du dåligt" kontrar mormor. Mormor lever nog efter mottot att man aldrig kan vara för orolig. Jag jobbar på att inte gå i hennes fotspår. 
 
Ha en fin tisdag!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela