lortmaja

Mirakelmedicinen!

Publicerad 2014-09-30 10:42:00 i Allmänt,

Jag har hittat mirakelmedicinen till mig själv. Ingen quick fix, men om jag kan få bättre ordning på dessa komponenter, kommer mitt liv kännas så mycket lättare. De andra områdena fungerar ju redan bra!  Dessa saker kommer jag nog få jobba flera år med, innan de fungerar automatiskt, men får jag till några av dem inom det närmsta året, är jag nöjd: 
 
  • få ordning på sömnen och nervarvning, dvs. koppla ner nätet och sätta telefonen på fligth mode mycket tidigare och lägga mig tidigare 
  • hitta ett hem där jag trivs, kan slappna av och inte gå bananas på grannjävlar, som de hette i min förra lägenhet. Jag vill inte bo mitt i stan igen. Mår dåligt av trafikbullret och framför allt att se hur mycket folk åker bil. Förstår ju att många måste göra det för att ta sig till jobb o.s.v, men jag önskar att fler åkte kollektivt eller bilpool. Detta kommer jag nog få äta upp när vi skaffar bil ;)
  • hitta plats och rum för daglig återhämtning och energiladdning
  • känna att jag gör tillräckligt mycket och så gott jag kan på jobbet och för världen (ja, jag har ett lite för stort världssamvete, men det blir ju så när en del har för litet, någon måste ju ta på sig det liksom och lotten föll på mig) 
  • vara tydlig i kommunikationen, sätta gränser och säga ifrån
  • kunna prioritera såväl arbetsuppgifter som hemmasysslor och kunna lämna det andra och vara lugn i det 
  • inte jämföra mig med andra, utan att känna att kollegor gör sina saker bra på sitt sätt och jag gör min saker minst  lika bra på mitt sätt.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela