lortmaja

Snyt dig!

Publicerad 2014-09-22 17:24:26 i Allmänt,

Tips: Är du snorig? Snyt dig, så att vi andra slipper sitta och lyssna på hur du drar in snoret i nästan var tionde sekund. Äckligt och distraherande, när man försöker plugga. Och ännu värre när man ska äta. Hade stor lust att framföra detta till den sportiga tjejen med fläta och sneakers, som satt och snörvlade högt och ljudligt i det annars så knäpptysta biblioteket igår. USCH för snorande vuxna. Bättre kan vi!
 
I övrigt vaknade jag upp imorse med en öronpropp i munnen. Minns att jag drömde att jag åt små marsmallows, men det stämde inte riktigt dårå... 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2014-12-08 17:46:39

Vet hur jobbigt det kan vara med folk som är snoriga och snörvlar, äter hårdbröd eller för andra störande ljud när man ska plugga. Själv har jag löst detta genom att ha öronproppar. Hur skönt som helt man slipper alla störande ljud och koncentrerar sig så mycket bättre. Själv har jag alltid öronproppar på mig när jag pluggar oavsett om jag sitter hemma, i en tyst läsesal på biblioteket, någon annan stans eller skriver tenta. Så skönt att bara plugga in propparna och verkligen stänga ute omvärlden. Helt klart mitt bästa pluggtips.

Har till och med ibland funderat på att använda både öronproppar och hörselkåpor för att verkligen stänga ute alla ljud helt och hållet. Med bara öronproppar så kan de bli en del ljud som tränger igenom utan att direkt störa.

Om du inte redan har testa öronproppar när du pluggar så rekommenderar jag att du gör det. Hur skönt som helt.

Svar: Tack för tipset! Jag får nog ta till det nästa gång :)
lortmaja.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela