lortmaja

Homrmonerna och att blanda mangobitar med hare coverts

Publicerad 2015-04-07 21:45:37 i Allmänt,

Ikväll hände det igen. Droppen som rann över. Eller var det hormonerna? Plötsligt blev allt så himla jobbigt. Stormade ut i vardagsrummet, där T satt. Brast ut i storgråt. Grät över att jag inte får till det med träningen, att orken inte finns, att halsbrännan ställer till det, att jag inte äter tillräckligt. Så höll jag på, medan T tålmodigt lyssnade och försökte trösta en otröstlig dramatiker. Mellan tårarna och snörvlet klämde jag också till slut fram det kanske mest förfärliga i denna situation - att T hade blandat hare coverts med mangobitar till middagen igår och att jag egentligen inte hade velat ha det. När jag sade detta började jag gråta ännu mer, som ett barn. T som satt och tröstade, började skratta, så att han skakade. Efter några sekunder insåg jag också det komiska i det jag nyss sagt och började skratta mellan gråten.
 
Det där med mangobitarna var kanske ingen jättegrej nu när jag har lite mer distans, men i stunden kändes det förfärligt. Nästan kränkande. Ja, så kan det bli när gravidhormonerna tar över. Det finns liksom ingen hejd då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela