lortmaja

Sjunde månaden

Publicerad 2015-07-14 08:12:52 i Allmänt,

Det tar lång tid mellan gångerna jag skriver här. Kanske för att jag skriver mer dagbok just nu? Eller för att min hjärna känns lite gravidgrötig och då är det svårare att tänka klart och formulera mig. Juli, semester och sjunde månaden. Där är jag nu. Tänk vad fort det har gått, tyckte nyss att jag var i vecka 20! Det är tur att vi flyttade för en månad sedan, för då var jag mer rörlig och hade mer energi än vad jag har nu. Även om jag inte ser så stor ut, är detta det största jag varit och magen börjar helt klart vara i vägen. 
 
Längtar efter att få känna mig smidig igen. Längtar efter att få komma igång med träning och känna mig riktigt stark igen. Det var så längesen och det har varit svårt att få till träningen under graviditeten. Jag som hade tänkt vara i mitt livs bästa form inför förlossningen. Tji fick jag, grande! De tre första månaderna var jag så ohyggligt trött och mådde illa. Sedan kom jag igång lite, men jag tappade motivation av att inte kunna "köra på" som vanligt. Därefter åkte jag på världens förkylning i tre veckor och efter det var det dags att förbereda flytten och hela juni har vi hållit på att måla, spackla, slipa. Men jag har i alla fall rört på mig lite genom promenader varje vecka. Och så gravidyogan. 
 
Det här är ju första gången jag är gravid och det är ju svårt att veta hur kroppen ska reagera på det i förväg. Jag trodde nog inte att energin skulle sina så mycket som den gjort. Nu vet jag ju på ett ungefär hur min kropp reagerar med en liten baby i magen och förhoppningsvis blir det lättare att anpassa livet efter det nästa gång det sker ett mirakel.
 
I övrigt kretsar mitt liv och min tankeverksamhet mer och mer kring det som komma skall. Tänk att vi snart ska få träffa vår älskade baby! Att vi snart blir en egen liten familj. Att jag ska bli mamma och T ska bli pappa. Overkligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela