lortmaja

Fin fredag!

Publicerad 2015-06-05 09:34:06 i Allmänt,

Såg nyss bilder på en svunnen tid och tanken slog mig - vad annorlunda allt hade kunnat bli. Ett enda val åt andra hållet och mitt liv hade sett annorlunda ut. Undrar om jag hade varit lycklig? Hur jag hade levt. Vilka jag hade umgåtts med. Var jag hade bott. Ett val innebär ju att man väljer bort vissa saker, för att skapa rum för annat. I mitt fall hade kanske den andra vägen varit enklare på vissa sätt, men det är inte säkert att jag hade blivit lycklig. Det hade funnits ett stort tomrum där, som hade varit svårt att fylla med något annat än just det liv jag lever idag.
 
Igår ringde mormor. Hon var så ivrig att berätta att hon ville betala vår kommande barnvagn. Fina mormor. Hon som lever på liten pension. Men hon ville så gärna göra det, sade hon, för hon vill kunna "ge oss något riktigt någon gång". För mig har hon redan generöst delat med sig i 30 år av det som är "riktigt" och det är kärlek. Det är det finaste arvet hon kommer lämna efter sig den dagen somnar in. Och det känns fint att få ge henne ett barnbarns barn, som jag vet att hon har velat uppleva (trots att det är få förunnat att leva så länge).
 
Ja, idag är jag tacksam över mycket.
 
Ha en härlig fredag och njut av solen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela