lortmaja

Årets förkylning?

Publicerad 2015-05-04 13:14:45 i Allmänt,

Min förkylning är inte av denna värld. Först en upptrappning av rejäl nästäppa i flera dagar i början av veckan, för att sedan nå sin febertopp i lördags. Febern har som tur var avtagit, vilket är väldigt skönt, för jag kände mig så otroligt bräcklig då. Nu är det nästäppan som satt sig i bihålorna som fortsätter och gör mig delvis utan smaklökar. Som grädde på moset har jag rethosta så fort jag pratar, vilket gör att jag låter som en kråka, men jag har också en hosta som sitter långt ner i lungorna, vilket gör det svårt att hosta upp något alls.
 
Som gravid ska man ju helst inte ta några läkemedel heller, förutom en mild nässpray. Kan säga att den hjälper föga. Jag brukar ju ta Nassonex med kortison i vanliga fall, eftersom min förkylning oftast sätter sig i bihålorna och vanlig nässpray inte hjälper. Men, men. Det blir intressant att se hur min kropp sköter detta utan någon extra hjälp på traven. Dricker mängder med varmt honungsvatten och sniffar koksaltlösning flera gånger om dagen. Håll tummarna att jag blir frisk snart!

Kommentarer

Postat av: Insiktsstigen

Publicerad 2015-05-04 20:05:12

Nu har jag läst några härliga inlägg av dig. Jag har fått lite skratt och spänning i kroppen. Det är så fantastiskt att det finns något litet i din mage. Jag är så spänd på att få veta vilken liten själ du har inom dig och som ska bli en del av vårt och en del av universum.

Kram

Svar: Ja, det är jag också väldigt nyfiken på!! Tänk vad spännande att få lära känna en helt ny människa. Overkligt och fantastiskt! <3 KRAM till dig!
lortmaja.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela