lortmaja

Att nå sina mål

Publicerad 2015-05-07 12:24:30 i Allmänt,

Ibland funderar jag på det här med att "ha mål". Blir alltid lite stressad när ämnet kommer på tal, för jag har inga tydliga mål vad jag vet. Kanske finns de nånstans där i hjärnans mörker, men jag har svårt att plocka fram dem. De är så spretiga och inte alltid så tydliga och de förändras ju över tid. Det som var ett mål för ett år sedan, kanske inte längre är det. Och vad är det egentligen för skillnad på drömmar och mål?
 
Ibland tänker jag att jag kanske är för rädd för att misslyckas för att var en målmedveten målsättare. Kanske har jag blivit avskräckt efter att ha misslyckats med sådant jag verkligen har velat uppnå. För när jag väl har haft ett mål har jag struntat i allt vad delmål heter och satsat direkt på huvudmålet, vilket utan undantag har visat sig vara ett för stort kliv. Eller är det helt enkelt så att det finns två typ av människor: de som har tydligt uppsatta mål och når dem och de som inte har några tydliga mål, men ändå lyckas ta sig ungefär dit de hade tänkt sig. Kan det vara så?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela