lortmaja

Bakvänd födelsedag!

Publicerad 2015-05-11 10:02:16 i Allmänt,

Nu är jag 30 bast. Inne på andra veckan som 30-åring. Och fortfarande förkyld och hemma från jobbet. Tänkte jobba imorgon, då är vi två lärare, så då kan jag och min hosta hålla oss i bakgrunden. Kan inte minnas att jag varit såhär förkyld så länge någon gång.
 
Det började några dagar innan jag fyllde år. Kände mig täppt i bihålorna och hade lite ont i huvudet. På min födelsedag hade jag nog feber på förmiddagen i klassrummet. Eftersom jag och T hade planerat min födelsedag med hotell och middag på restaurang, så körde vi på det i alla fall. Det hade ju känts ännu deppigare att vara hemma. Dock avbokade jag SPA-behandlingen som jag hade tänkt gå på. Lite trist var det ju att inte känna smak på maten vi åt och inte heller frukostbuffén dagen efter. Hade ju sett fram emot frukosten i flera veckor!
 
Dagen efter blev jag ännu hängigare. Tanken var att jag skulle ha blivit firad av familjen, men jag fick avboka det. Trodde att det skulle räcka med att skjuta upp det en dag, men icke. Febern höll i sig. Så himla otur. Både brorsan och mormor hade kommit upp för att fira mig och nu kunde jag inte ens träffa dem. Hängigheten höll i sig hela veckan så pass mycket att jag stannade hemma från jobbet.
 
I fredags var jag dock så pigg att jag vågade mig på ett nytt firande. Denna gång med halva skaran samlad, men det var mysigt det med! Även om jag och min familj har våra duster och alla har sina brister, är jag så tacksam över att de finns och dessutom inom hyfsat räckhåll. Och nu håller jag tummarna att bebisen inte påverkas av min förkylning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela