lortmaja

Den egna bubblan

Publicerad 2015-05-23 23:34:57 i Allmänt,

Det är så lätt att glömma bort sig själv för mig. Hamna i en bekvämlighetszon och hoppa över det jag behöver för att må bra. Men jag har liksom inte orkat ta tag i sådant på ett tag. Graviditeten kräver sitt och mycket energi går till den, både i tanken och fysiskt. Nu är det dock dags att jag gör en kraftansträngning. Behöver känna känslan av att sjunka in i något totalt. Ni vet sådär så att man befinner sig i en bubbla och ständer ute resten av världen. Kanske är det ännu viktigare idag med tanke på alla intryck vi tar in under en dag. Jag tror att vi alla behöver kliva in i vår egen bubbla då och då och bara vara där ett tag. Kanske skapa någonting, låta sig svepas med in i en annan värld eller bara vara med sina tankar.
 
Bild från sommarhimlen ikväll
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela