lortmaja

Små bäckar

Publicerad 2015-11-25 13:42:00 i Allmänt,

Han är så fin, vår son. Så fin att jag blir rörd bara av att se honom. Tårar faller nerför min kind. Så oskyldig, så lyckligt ovetandes om alla grymheter i världen. Jag tänker göra allt jag kan för att han och andra barn ska få växa upp i en trygg och kärleksfull värld med ren natur. Alla kan inte göra allt, men alla kan göra något; Handla ekologiskt, vara stödfamilj, ha ett fadderbarn, hjälpa gamla damen på bussen, ta cykeln till jobbet, låta någon gå före i kön, källsortera, säga hej till grannen med ett leende, står upp för orättvisor,  lyssna på någon som behöver ett öra, ge en kram eller baka en kaka till en vän som behöver uppmuntran. Något kan vi alltid göra, du och jag. Många bäckar små göra stor skillnad ocht vi gör sprider ringar på vattnet, så att folk i din omgivning blir inspirerade att göra detsamma. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela